First day! Первый день в школе. с. 28
Vocabulary — Лексика
♦ Numbers — Числительные
Упражнение 1, с. 28
1. Listen and repeat. Count from 1 to 20. — Послушай и повтори. Посчитай 1-20.
1 — one, 2 — two, 3 — three, 4 — four, 5 — five, 6 — six, 7 — seven, 8 — eight, 9 — nine, 10 — ten, 11 — eleven, 12 — twelve, 13 — thirteen, 14 — fourteen, 15 — fifteen, 16 — sixteen, 17 — seventeen, 18 — eighteen, 19 — nineteen, 20 — twenty
Упражнение 2, с. 28
1. a) Look at the picture. Ask and answer. — Рассмотри картинки. Ответь на вопросы.
A: How old is Mark?
B: He’s nineteen.
Сколько лет Марку? Девятнадцать.
A: How old is Betty?
B: She’s seventeen.
Сколько лет Бетти? Ей семнадцать.
A: How old is John?
B: He’s sixteen.
Сколько лет Джону? Ему шестнадцать.
A: How old is Sue?
B: She’s seventeen.
Сколько лет Сью? Семнадцать.
A: How old is Rita?
B: She’s seventeen.
Сколько лет Рите? Семнадцать.
A: How old is Wendy?
B: She’s eleven.
Сколько лет Венди? Одиннадцать.
A: How old is Jill?
B: She’s twelve.
Сколько лет Джилл? Двенадцать.
b) How old are you? — Сколько тебе лет?
I’m eleven. Мне одиннадцать лет.
Everyday English — Повседневный английский
♦ Introducing yourself — Представься
Упражнение 3, с. 28
3. Read the dialog. Introducing yourself. — Прочитай диалог. Представься.
A: Hello. My name’s Linda Thomas.
B: Hi! I’m Susan Wilson.
A: Nice to meet you, Susan.
B: Nice to meet you, too.
A: Привет. Меня зовут Линда Томас.
Б: Привет! Я Сьюзен Уилсон.
A: Приятно познакомиться, Сьюзен.
B: Мне тоже приятно познакомиться.
Предполагаемый ответ:
A: Hi! My name’s Alex.
B: Hello. I’m Catherine.
A: Nice to meet you, Catherine.
B: Nice to meet you, too.
A: Привет! Меня зовут Алекс.
B: Привет. Я — Катерина.
A: Приятно познакомиться, Катерина.
B: И мне приятно познакомиться.
Reading — Чтение
Упражнение 4, с. 28
4. а) Read the first exchange. Where are the two boys? Read, listen and check. — Прочитайте первый отрывок. Где два мальчика? Читай, слушай и проверяй.
Markus: Excuse me, where is the science lesson?
David: It’s in Room D. Are you new to the school?
Markus: Yes, I am. My name’s Markus.
David: My name’s David. Nice to meet you, Markus. Your name is strange. How do you spell it?
Markus: It’s M-A-R-K-U-S.
David: I see. How old are you?
Markus: I’m twelve. And you?
David: I’m twelve, too! Are you in Class 2E?
Markus: Yes, I am!
David: Me too! Let’s go to the science lesson together then!
Маркус: Извините, где урок естествознания?
Дэвид: Это в аудитории D. Ты новенький в школе?
Маркус: Да. Меня зовут Маркус.
Дэвид: Меня зовут Дэвид. Приятно познакомиться, Маркус. У тебя странное имя. Как ты его произносишь по буквам?
Маркус: M-A-R-K-U-S.
Дэвид: Понятно. Сколько тебе лет?
Маркус: Двенадцать. А тебе?
Дэвид: Мне тоже двенадцать! Ты в классе 2E?
Маркус: Да!
Дэвид: Я тоже! Тогда давай вместе пойдем на урок естествознания!
Ответ: The two boys are at school. Два мальчика в школе.
b) Read again. Mark the statements 1-4 T (true) or F (false). — Прочитай ещё раз. Отметь утверждения 1-4 T (правда) или F (неправда).
1 The history lesson is in Room D. F
Урок истории проходит в комнате D. (Неправда)
2 David is new to the school. F
Дэвид новенький в школе. (Неправда)
3 David and Markus are 12 years old. T
Дэвиду и Маркусу 12 лет. (Правда)
4 David and Markus aren’t in the same class. F
Дэвид и Маркус не в одном классе. (Неправда)
Speaking
Упражнение 5, с. 28
5. Portfolio: Take roles and act out similar dialogues. Record yourselves. — Портфолио: выберите роли и разыграйте похожие диалоги. Запишите его.
Предполагаемый ответ:
A: Excuse me, where is the Maths lesson?
B: It’s in room E. Are you new to the school?
A: Yes, I am. My name’s Ivan.
B: Nice to meet you, Ivan. Your name is strange. How do you spell it?
A: It’s I-V-A-N.
B: I see. How old are you?
A: I’m fourteen. And you?
B: I’m thirteen. Are you in class 2D?
A: No, I’m not.
A: Извините, где урок математики?
Б: Это в комнате E. Ты новичок в школе?
A: Да. Меня зовут Иван.
Б: Приятно познакомиться, Иван. Твоё имя странное. Как это пишется?
A: I-V-A-N.
Б: Понятно. Сколько тебе лет?
A: Мне четырнадцать А тебе?
Б: Мне тринадцать. Ты в классе 2D?
A: Нет.
A: Excuse me, where is the English lesson?
B: It’s in room B. Are you new to the school?
A: Yes, I am. My name’s Anya.
B: Nice to meet you, Anya. Your name is strange. How do you spell it?
A: It’s A-N-Y-A.
B: I see. How old are you?
A: I’m ten. And you?
B: I’m nine. Are you in class 1A?
A: No, I’m not.
A: Извините, где урок английского?
Б: Это в комнате B. Ты новенькая в школе?
A: Да. Меня зовут Аня.
Б: Приятно познакомиться, Аня. Твоё имя странное. Как это пишется?
A: A-N-Y-A.
Б: Понятно. Сколько тебе лет?
A: Мне десять. А тебе?
Б: Мне девять. Ты в классе 1А?
A: Нет.
A: Excuse me, where is the History lesson?
B: It’s in room A. Are you new to the school?
A: Yes, I am. My name’s Julia.
B: Nice to meet you, Juliа. Your name is strange.
How do you spell it?
A: It’s J-U-L-I-A.
B: I see. How old are you?
A: I’m twelve. And you?
B: I’m eleven. Are you in class 4C?
A: Yes, I am!
B: Me too! Let’s go to the History lesson together.
A: Извините, где урок истории?
Б: Это в комнате А. Ты новенькая в школе?
A: Да. Меня зовут Юлия.
Б: Приятно познакомиться, Юлия. Твоё имя странное. Как это пишется?
A: J-U-L-I-A.
Б: Понятно. Сколько тебе лет?
A: Двенадцать. А тебе?
Б: Мне одиннадцать. Ты в классе 4C?
A: Да.
Б: Я тоже! Давай вместе пойдём на урок истории.
ГДЗ по английскому языку. 5 класс. Учебник. Ваулина Ю. Е., Дули Д., Подоляко О. Е., Эванс В.
Рабочая тетрадь 5 класс