Back together! Снова вместе!
Упражнение 1, с. 6
1. Listen and repeat. Then talk with your friend. Слушай и повторяй за диктором. Затем поговори с одноклассником.
A: I’ve got a present for you!
B: What is it?
A: It’s a CD.
B: Oh, thank you.
A: You’re welcome.
A: У меня есть подарок для вас!
Б: Что это?
A: Это компакт-диск.
Б: Спасибо.
A: Пожалуйста.
A: I’ve got a present for you!
B: What is it?
A: It’s an aeroplane (musical box, doll, ball, train).
B: Oh, thank you.
A: You’re welcome.
A: У меня есть подарок для вас!
Б: Что это?
A: Это самолёт (музыкальная шкатулка, кукла, мяч, поезд).
Б: Спасибо.
A: Пожалуйста.
Упражнение 2, с. 6
2. What have you got in your schoolbag today? Скажи, что у тебя сегодня в портфеле.
Учитель просит учащихся назвать школьные принадлежности, которые они знают, а затем спрашивает учащихся, какие школьные принадлежности есть у них в портфелях сегодня.
Учитель: What have you got in your schoolbag today?
Ученик 1: In my schoolbag today, I’ve got four books, a ruler, a pencil case and a CD.
И т. д.
Упражнение 3, с. 7
3. This is a library card. Read and answer. Это библиотечный формуляр. Прочти и ответь на вопросы.
1 What’s Steve’s surname? — Baxter.
2 How old is he? — 10.
3 What year is he in? — Year 4.
4 What’s his phone number? — Two, oh, three, five, eight, seven, six, four, one.
1 Какая у Стива фамилия? — Бакстер.
2 Сколько ему лет? — 10.
3 В каком он классе? — В 4-м.
4 Какой его номер телефона? — Два-0-три-пять-восемь-семь-шесть-четыре-один.
Упражнение 4, с. 7
4. Copy the shapes. Listen and cjlour. Nhen say. Перерисуй фигуры в тетрадь. Прослушай и раскрась в соответствующий цвет.
• Текст аудиозаписи
Look at the picture.
A: Can you see the big triangle?
B: The big triangle? Ah, yes. What colour is it?
A: Blue. Colour the big triangle blue.
B: OK.
Can you see the example? Now, you listen and colour.
1
A: Now find the small circle.
B: Oh, yes. I can see it.
A: Colour the small circle yellow.
B: Yellow. OK. The small circle is yellow.
2
A: Look at the big square.
B: The big square? Right.
A: Colour the big square red.
B: The big square? Red? OK.
3
A: Find the small triangle and colour it green.
B: OK. The small triangle is green.
A: That’s right.
4
A: Now look at the big circle.
B: I can see it. What colour is it?
A: The big circle is black.
B: OK. The big circle is black.
5
A: Can you see the small square?
B: The small square? Ah, yes.
A: Colour the small square pink.
B: The small square is pink. That’s nice!
Ответы:
The small circle is yellow.
The big square is red.
The small triangle is green.
The big circle is black.
The small square is pink.
Упражнение 5, с. 8
5. How good is your memory? Work with a friend. You’ve got six minutes! Хорошая ли у тебя память? Работай со своим одноклассником. У вас есть 6 минут!
1 four subjects
2 five members of a family. (e, g. Grandma, …)
3 five colours.
4 five food/drink items.
5 three things you can find in your room.
6 three animals that have got four legs.
7 three things you can find in a kitchen.
8 three activities you can do in the evening.
Предполагаемые ответы:
1 History, Science, Art, English
2 mother, father, brother, sister, grandfather
3 red, blue, green, black, brown
4 water, lemonade, orange juice, bread, apple
5 computer, bed, chair
6 rabbit, cat, dog
7 cooker, fridge, cupboard
8 watch TV, visit my friend, have supper
ГДЗ по английскому языку. 4 класс. Учебник. Быкова Н. И., Дули Д., Поспелова М. Д., Эванс В.